پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۴۹۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
« محمدرضا خردمندان » در گفتگو با دیباچه مطرح کرد :
محمدرضا خردمندان با اشاره به شکل متفاوت قصه گویی در مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» گفت: جای سریالی، چون «از سرنوشت» در تلویزیون خالی بود.
محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار دیباچه درباره تجربه ساخت اولین سریالش گفت: من هیچگاه محدودیتی برای خودم قائل نبودم که فقط بخواهم در سینما کار کنم، من تمام ژانر‌های هنری را در زندگی‌ام تجربه کرده‌ام. در حوزه فیلم کوتاه آثار متفاوتی ساختم، مستند نیز کار کردم و به صورت جدی چند اثر انیمیشن نیز ساختم.
خردمندان خاطرنشان کرد: همیشه دوست داشتم ساخت سریال را تجربه کنم چرا که قصه‌گویی در طولانی مدت حال و هوای دیگری دارد و با سینما متفاوت است. همانطور که گفتم محدودیتی برای خود قائل نیستم که حتماً در سینما کار کنم و البته بعد از سریال «از سرنوشت» که این روز‌ها مشغول ساخت فصل سوم آن هستیم برنامه‌هایی دارم که به زودی اعلام خواهم کرد.
 
ساخت « از سرنوشت » برای من مثل سربازی رفتن بود  | ساخت فصل سوم ادامه دارد!
 
وی افزود: ساخت سریال «از سرنوشت» برای من یک پیشنهاد بود که احساس کردم ادامه یکی از آن خط قصه‌هایی که در «۲۱ روز بعد» دنبال می‌کردم را در دست دارم. چنین مسأله‌ای برای من بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود. در ابتدا فصل اول این سریال به دلیل فضای نوجوانانه‌ای که داشت و من نیز پیش از این کار کردن در این فضا را تجربه کرده بودم، پیشنهاد شد. وقتی قصه و فیلمنامه «از سرنوشت» را خواندم احساس کردم خط قصه‌ای وجود دارد که می‌تواند برای من بسیار جذاب باشد، به همین دلیل ساخت آن را بر عهده گرفتم.
این کارگردان تصریح کرد: به نظر من نتیجه کار امروز بسیار خوب شده و سریال «از سرنوشت» مشخصاتی دارد که می‌توانم بگویم جای چنین سریالی در تلویزیون خالی بود. مخاطبان جدی تلویزیون با دیدن سریال «از سرنوشت» در همان فصل اول متوجه منظور من از اینکه جای چنین سریالی در تلویزیون خالی بوده، می‌شوند. پس از اینکه ساخت فصل اول این سریال به پایان رسید به پیشنهاد تهیه کننده ساخت سریال در فصل سوم را نیز بر عهده گرفتم.
کارگردان فیلم سینمایی «۲۱ روز بعد» در ادامه خاطرنشان کرد: از این جهت که مدتی طولانی با کاراکتر‌های سریال در فصل اول همراه بودم و به راحتی نمی‌توانستم رهایشان کنم کارگردانی فصل سوم را نیز بر عهده گرفتم. فکر می‌کنم اگر پیشنهاد تهیه کننده را نمی‌پذیرفتم پشیمان می‌شدم.
خردمندان در پایان گفت: تلویزیون محدودیت‌های خاص خود را دارد، سریال سازی نیز با فیلمسازی تفاوت‌های بسیاری دارد به طوری که فشار بر کارگردان بسیار بیشتر است در این شرایط شاید وضعیت بد اقتصادی نیز وجود داشته باشد که کار را سخت‌تر می‌کند. ساخت «از سرنوشت» برای من مثل سربازی رفتن بود و به نوعی من را آب دیده کرد، ساخت این سریال تجربه بسیار شیرینی بود که فکر می‌کنم مردم نیز از آن استقبال کنند. قصد قضاوت ندارم و البته من هر وقت فیلمی می‌سازم آن را رها می‌کنم تا بازخورد مخاطب را ببینم، اما افرادی که آثار قبلی من و به خصوص «۲۱ روز بعد» را دیده و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند می‌توانند به نوعی تکیه این سریال بر قصه گویی را نیز ببینند و از دیدن آن لذت ببرند. ما تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا «از سرنوشت» در فضای تلویزیون سریالی کاملاً قصه گو و جذاب باشد.
منبع: دیباچه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار